Niedziela, 3 lipca 2022

6 sposobów na naprawienie problemu niedziałającego udostępniania ekranu w systemie Windows

6 maja 2022

Współdzielenie ekranu stało się najważniejszą częścią naszych spotkań w dobie pracy w domu. Jednak użytkownicy używający aplikacji Zoom do udostępniania ekranu i spotkań zgłaszali problemy podczas prezentowania swoich ekranów uczestnikom. W tym artykule poznasz 6 sposobów na naprawienie problemu niedziałającego udostępniania ekranu w programie Zoom w systemie Windows. Ponadto dowiesz się, jak usunąć szumy tła w rozmowach w trybie Zoom.

Przeczytaj także, jak używać telefonu jako kamery internetowej w rozmowach wideo z użyciem funkcji Zoom

Naprawianie niedziałającego udostępniania ekranu w programie Zoom w systemie Windows

Spis treści

  • Napraw niedziałające udostępnianie ekranu w systemie Windows
    • Zakończ wszystkie uruchomione instancje aplikacji Zoom App
    • Sprawdź, czy współdzielenie ekranu jest włączone
    • Upewnij się, że połączenie internetowe jest stabilne
    • Włącz akcelerację sprzętową dla Screen Sharing.
    • Zatrzymaj film przed udostępnieniem ekranu
    • Wyczyść wszystkie pliki cookie i dane lokalne Zoom App.
  • Zakończenie

Zakończ wszystkie działające instancje aplikacji Zoom App.

Jeśli napotykasz problemy podczas udostępniania ekranu w aplikacji Zoom, może to być spowodowane zakłóceniami powodowanymi przez kilka uruchomionych instancji tej samej aplikacji. Problem można rozwiązać, zamykając wszystkie te instancje za pomocą menedżera zadań w oknie, a następnie uruchamiając ponownie aplikację. Wykonaj poniższe proste kroki, aby łatwo rozwiązać problem.

  • Naciśnij klawisz Windows.
  • Wyszukaj Menedżera zadań i otwórz tę aplikację.
  • W menedżerze zadań znajdź wszystkie instancje aplikacji Zoom Meetings i wybierz je.
  • Kliknij przycisk Zakończ zadanie, aby zakończyć wszystkie te instancje.
  • Ponownie otwórz aplikację Zoom.

Sprawdź, czy współdzielenie ekranu jest włączone

Zoom domyślnie wyłącza udostępnianie ekranu dla uczestników spotkania. Jeśli dołączyłeś do spotkania w programie Zoom jako uczestnik, musisz poprosić gospodarza spotkania o włączenie funkcji udostępniania ekranu. Aby włączyć udostępnianie ekranu dla uczestników, wykonaj poniższe proste kroki.

  • Aby włączyć udostępnianie ekranu dla uczestników w aplikacji zoom, otwórz aplikację.
  • Utwórz spotkanie i dodaj wszystkich uczestników.
  • Kliknij w Bezpieczeństwo na dolnym pasku kontrolnym.
  • Włącz opcję udostępniania ekranu dla uczestników.
  • Teraz Twoi uczestnicy mogą łatwo udostępniać ekran podczas spotkania.

Zadbaj o stabilne połączenie internetowe

Zoom wykorzystuje zarówno dane audio, jak i wideo, które są przesyłane przez Internet podczas użytkowania. Aby zapewnić bezproblemowy przebieg spotkania i bezbłędne udostępnianie ekranu, musisz sprawdzić, czy w Twoim systemie jest szybkie i stabilne połączenie internetowe. Upewnij się, że łączysz się z pasmem częstotliwości Wi-Fi 5Ghz, jeśli jest ono dostępne. Wykonaj poniższe proste kroki, aby sprawdzić szybkość połączenia internetowego.

  • Aby sprawdzić szybkość połączenia internetowego, otwórz przeglądarkę internetową.
  • W pasku wyszukiwania wpisz fast.com i naciśnij Enter.
  • Witryna dokona pomiaru istniejącego połączenia internetowego i jego szybkości, aby sprawdzić, czy nadaje się ono do wykonywania połączeń w trybie zbliżeniowym.

Włącz akcelerację sprzętową dla współdzielenia ekranu

Akceleracja sprzętowa to funkcja, która zapewnia dużą wydajność podczas wykonywania zadań. Zoom również używa akceleracji sprzętowej, aby zapewnić użytkownikom wysoką wydajność i płynność obrazu podczas udostępniania ekranu. Domyślnie akceleracja sprzętowa jest włączona, ale możesz to sprawdzić, wykonując poniższe proste czynności.

  • Otwórz aplikację powiększania w systemie Windows.
  • Kliknij ikonę koła zęb atego, aby otworzyć ustawienia powiększenia.
  • Przejdź do sekcji Ustawienia udostępniania ekranu w lewym panelu.
  • Kliknij przycisk Zaawansowane.
  • Upewnij się, że akceleracja sprzętowa jest włączona dla udostępniania ekranu.

Zatrzymaj wideo przed udostępnieniem ekranu

Spotkania Zoom i udostępnianie ekranu są w dużym stopniu uzależnione od przepustowości łącza internetowego. Domyślnie podczas udostępniania ekranu w trakcie spotkań włączone są filmy, co powoduje duże zapotrzebowanie na przepustowość łącza internetowego. Może to powodować spowolnienie udostępniania ekranu, ponieważ wideo zajmuje więcej pasma w porównaniu z udostępnianiem ekranu. Możesz zatrzymać wideo podczas prezentacji ekranu, aby zapewnić aplikacji przepustowość niezbędną do bezproblemowego udostępniania ekranu. Aby to zrobić, wykonaj poniższe proste kroki.

  • Otwórz aplikację Zoom w swoim systemie i dołącz do spotkania w celu udostępniania ekranu.
  • W dolnym pasku nawigacyjnym kliknij na Zatrzymaj wideo, aby zatrzymać strumień wideo podczas spotkania.
  • Kliknij na Udostępnij ekran, aby rozpocząć prezentację swojego ekranu uczestnikom spotkania.
  • Wyłączenie wideo zapewni całą przepustowość łącza internetowego na potrzeby udostępniania ekranu, co pozwoli na płynne prowadzenie prezentacji.

Wyczyść wszystkie pliki cookie i dane lokalne aplikacji Zoom

Aplikacja Zoom, podobnie jak inne aplikacje systemu Windows, wykorzystuje pliki cookie oraz lokalną pamięć systemową do przechowywania plików związanych z aplikacją. Z czasem pliki te gromadzą się w dużych ilościach i zaczynają powodować problemy ze środowiskiem aplikacji i jej funkcjami. Aby uniknąć takich sytuacji, Zoom proponuje wyczyszczenie wszystkich plików cookie i danych lokalnych. Aby to zrobić, wykonaj poniższe proste kroki.

  • Otwórz aplikację Zoom w systemie Windows i kliknij ikonę koła zęb atego, aby wybrać ustawienia.
  • Przejdź do sekcji Zoom Apps po lewej stronie.
  • Kliknij przycisk Wyczyść, aby wyczyścić wszystkie pliki cookie i dane lokalne związane z aplikacją.

Podsumowanie

W tym artykule poznaliście 6 sposobów na naprawienie problemu niedziałającego udostępniania ekranu w systemie Windows. Jeśli ten artykuł pomógł ci w rozwiązaniu tego problemu, kliknij przycisk "Lubię to" i udostępnij go swoim znajomym, aby pomóc im rozwiązać problemy podczas spotkań w powiększeniu. Jak zawsze, bądź na bieżąco z kolejnymi świetnymi artykułami, takimi jak ten.

Możesz również śledzić nas, aby uzyskać najnowsze wiadomości techniczne w Google News, porady i sztuczki, recenzje smartfonów i gadżetów, dołączyć do grupy GadgetsToUse Telegram lub subskrybować kanał GadgetsToUse Youtube, aby uzyskać najnowsze filmy przeglądowe.